به ما ایمیل بفرستید

سوپر ژل میکروسیلیس SGP Complex حاوی پودر میکروسیلیس با خلوص  Sioبالا  و روان کننده پلی کربوکسیلات اتر  می باشد که با واکنش با محصولات ضعیف و آهک آزاد حاصل از هیدراتاسیون سیمان، ساختار منافذ بتن را اصلاح کرده و بتنی متراکم تر را ارائه می دهد که مقاومت مکانیکی و دوام بتن را بالا برده و نفوذپذیری را به شدت کاهش می دهد.

این نوع از ژل میکروسیلیس  دارای نوع الیاف دار نیز می باشد که عملکرد بهتری در افزایش مشخصات مکانیکی بتن تولید شده دارد.


ژل میکرو سیلیس نوعی افزودنی بتن اصلاح‌شده پیشرفته بر پایه روان‌سازهای بتن، ‌میکروسیلیس، سیلیس و الیاف پلی‌پروپیلن می‌باشد.

در شرایط آب و هوایی مهاجم نظیر مناطق ساحلی و مناطق کویری نیاز به مواد افزودنی وجود دارد که بتن را نفوذناپذیر کند و جذب آب بتن را کاهش دهند که استفاده از ماده افزودنی ژل میکرو سیلیس یا مکمل بتن راهکار ایده آلی است. که علاوه بر وجود دوده سیلیس و الیاف پلی‌پروپیلن در ساختار خود که به‌تنهایی موجب بهبود خواص بتن خواهند شد، ‌دارای روان کننده در فرمولاسیون خود می‌باشد که درنتیجه علاوه بر روانی بتن موجب کاهش آب مصرفی بتن نیز خواهد شد که به‌این‌ترتیب موجب افزایش مقاومت‌های بتن و خواص ویژه آن خواهند شد.


انواع کاربرد های ژل میکروسیلیس
  • ساخت انواع بتن توانمند
  • ساخت  بتن آب‌بند
  • ‌ساختبتن نفوذناپذیر
  • ساخت بتن بادوام

ازجمله خصوصیات ویژه‌ای که ژل میکرو سیلیس یا مکمل‌ها برای بتن ایجاد نموده، نفوذناپذیر نمودن بتن است. این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکرو سیلیس یا مکمل بتن فرموله شده‌اند می‌باشند. برای تولید ژل میکرو سیلیس از مواد روان‌ساز و مواد آب‌بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی‌پروپیلن استفاده‌شده است که همگی به نحوی در آب‌بندی و نفوذناپذیر شدن بتن نقش دارند.

 با ایجاد روانی بیشتر بتن توسط روان کننده به‌کاربرده شده در تولید ژل میکرو سیلیس ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکرو سیلیس و ذرات زیر بتن حرکت کرده و به‌سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت‌تر حرکت می‌کنند و موجب پر شدن فضای خالی بین آن‌ها شده و به‌این‌ترتیب موجب نفوذناپذیرتر شدن و همچنین حصول مقاومت بیشتر در بتن می‌شوند.

 نفوذناپذیر نمودن بتن توسط ژل میکرو سیلیس یا مکمل بتن تا حدود زیادی می‌تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود. به‌این‌ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم‌ترین پرهزینه‌ترین نوع خرابی بتن است که این خرابی عموماً‌ به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و غیره می‌باشد. خواه کلرایدها از آب اقیانوس و چه از نمک‌های یخ‌زدا وارد بتن شده باشند نتیجه یکسان است.

استفاده از بتن‌های میکروسیلیسی یا بتن‌های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی،‌ در حمله سولفاتی نقش دارد، ‌اما تحقیقات نشان داده است که نسبت آب به سیمان نیز ( w/cm ) یک فاکتور بحرانی به‌حساب می‌آید. کاهش w/c به‌طور مؤثر، نفوذپذیری بتن را کاهش می‌دهد. افزودن ژل میکرو سیلیس یا مکمل بتن نفوذپذیری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و سبب به تأخیر انداختن بیشتر هرگونه واکنش مضر می‌گردد.


مزایای استفاده از ژل میکرو سیلیس
  • مصرف ژل میکرو سیلیس مقاومت فشاری، مقاومت کششی، مدول الاستیسیته بتن و چسبندگی را بالا می‌برد.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس خواص الکتریکی بتن را تغییر داده و مانع از خوردگی آرماتورها می‌شود.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس بتن را در مقابل حملات شیمیایی محافظت می‌کند.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس باعث روانی و سهولت اجرای بتن می‌شود.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس دوام و عمر بتن را افزایش می دهد.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس نفوذپذیری بتن را کم می‌کند.
  • مصرف ژل میکرو سیلیس توده بتن را متراکم می‌کند.